Вплив конструктивних параметрів електроходів на діаграму керованості

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.М. Шумило
В.О. Яровенко
О.І. Зарицька
Д.Ю. Криворучко

Анотація

Розглянуто вплив зміни довжини корпусу судна на його керованість і стійкість на курсі. Оцінка здійснюється за діаграмою керованості. Запропоновано спосіб розрахунку та побудови діаграми на основі математичної моделі перехідних режимів пропульсивних комплексів суден з електрорухом. Виявлено параметри, що впливають на діаграму керованості, оцінено ступінь їх впливу. Розроблено метод побудови діаграми керованості з можливістю аналізу впливу параметрів пропульсивного комплексу на маневреність. Визначено тенденції у змінах керованості суден та їх стійкість на курсі при зміні конструктивних параметрів судна. Проведено аналіз впливу зміни довжини на маневреність. Показано, що подовження судна до 0,16 його довжини несуттєво позначається на його поворотності та стійкості на курсі.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Шумило, О., Яровенко, В., Зарицька, О., & Криворучко, Д. (2023). Вплив конструктивних параметрів електроходів на діаграму керованості. Вісник Одеського національного морського університету, (68), 53-65. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-1-53-65
Розділ
Теорія і проектування суден
Біографії авторів

О.М. Шумило, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., професор кафедри «Судові енергетичні установки та технічна експлуатація»

В.О. Яровенко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

д.т.н., професор, завідувач кафедри «Експлуатація судного електрообладнання та засобів автоматики»

О.І. Зарицька, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Експлуатація судного електрообладнання та засобів автоматики»

Д.Ю. Криворучко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

старший викладач кафедри «Експлуатація судного електрообладнання та засобів автоматики»

Посилання

1. Pershits R.YA. (1983) Upravlyayemost' i upravleniye sudnom [Ship control and management]. Leningrad: Sudostroenie. (in Russian).
2. Sobolev G.V. (1976) Upravlyayemost' korablya i avtomatizatsiya sudovozhdeniya [Ship controllability and navigation automation.]. Leningrad: Sudostroenie. (in Russian).
3. Vasil'yev A.V. (1989) Upravlyayemost' sudov [Ship Handling]: Uchebnoye posobiye. Leningrad: Sudostroenie. (in Russian).
4. Yukun Feng, Zuogang Chen, Yi Dai, Lianzheng Cui, Zheng Zhang, Ping Wang. (2022) Multi-objective optimization of a bow thruster based on URANS numerical simulations. Ocean Engineering, vol. 247(4):110784. doi: 10.1016/j.oceaneng.2022.110784.
5. Yukun Feng, Zuogang Chen, Yi Dai, Ping Wang. (2020) An experimental and numerical investigation on hydrodynamic characteristics of the bow thruster. Ocean Engineering, vol. 209(8):107348. doi: 10.1016/j.oceaneng.2020.107348
6. Teresa Abramowicz-Gerigk, Miroslaw K. Gerigk. (2020) Experimental study on the selected aspects of bow thruster generated flow field at ship zerospeed conditions. Ocean Engineering, vol. 209(92):107463. doi: 10.1016/j.oceaneng.2020.107463.
7. Kupraty O. Mathematical modelling of construction of ship turning trajectory using autonomous bow thruster work and research of bow thruster control specifics. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 118, June 2021, pp. 7-23. doi: 10.26408/118.01.
8. Jarosław Artyszuk and Paweł Zalewski. Energy Savings by Optimization of Thrusters Allocation during Complex Ship Manoeuvres. Energies 2021, 14(16), 4959; doi: 10.3390/en14164959.
9. Yarovenko V.A. (1999) Raschet i optimizatsiya perekhodnykh rezhimov propul'sivnykh kompleksov elektrokhodov. [Calculation and optimization of transient modes of propulsion complexes of electric ships] - Odessa: Mayak, (in Ukraine).
10. Yarovenko V.A. (2017) Metod rascheta perekhodnykh rezhimov grebnykhelektroenergeticheskikh ustanovok elektrokhodov [Method for calculating transient modes of propulsion electric power plants of electric ships] / V.A. Yarovenko, P.C. Chernikov// Yelektrotekhníka í yelektromekhaníka. – № 6. Р. 32-41. doi: 10.20998/2074-272X.2017.6.05