Розробка технології відновлення чавунних кришок і поршнів суднових дизелів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.І. Стальніченко
О.В. Шамов
Є.М. Козішкурт

Анотація

Розробка та застосування сучасних технологій та обладнання для відновлення чавунних деталей суднових дизелів є актуальним напрямом в судноремонті. Внаслідок інтенсивного використання суднових дизелів, їх деталі піддаються зносу, корозії, ударним та термічним навантаженням. Це може призводити до зниження ефективності двигуна, втрати потужності та скорочення терміну служби. Однак, заміна цих деталей новими є витратною та часоємною процедурою. Відновлення деталей є економічно доцільним рішенням, забезпечуючи високу якість відновлених компонентів та збереження ресурсів. Сучасні технології відновлення, включаючи термічний спрей, плазмове напилення та лазерне зварювання, забезпечують відновлення деталей до їхньої оригінальної форми та функціональності. Технологія відновлення деталей суднових дизелів допомагає продовжити термін їхньої служби, знизити витрати на обслуговування та забезпечити ефективну роботу суден. Завдяки своїй актуальності, ця технологія сприяє підвищенню надійності та ефективності суднових дизелів у морській промисловості. Чавунні кришки циліндрів і поршнів мають широкий спектр дефектів, що виникають внаслідок експлуатації. З метою відновлення зазначених відповідальних деталей було визначено способи холодного і гарячого зварювання чавуну, а також розроблено для реалізації цієї технології нагрівального пристрою. Була розроблена та виготовлена електрична піч, необхідна для запобігання появи тріщин при гарячому зваренню чавунних деталей. Приведені експерименти дослідження та розробка обладнання дозволили розробити технологічні процеси відновлення чавунних кришок циліндрів і поршнів суднових дизелів.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Стальніченко, О., Шамов, О., & Козішкурт, Є. (2023). Розробка технології відновлення чавунних кришок і поршнів суднових дизелів. Вісник Одеського національного морського університету, (69), 53-63. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-2-53-63
Розділ
Технічні проблеми експлуатації суднового обладнання
Біографії авторів

О.І. Стальніченко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., професор кафедри «Технологія матеріалів»

О.В. Шамов, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Технологія матеріалів»

Є.М. Козішкурт, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

доктор філософії, старший викладач кафедри «Технологія матеріалів»

Посилання

1. Stal'nichenko O.I. (1988) Nagrevatel'nyye ustroystva dlya remontnoy svarki chugunnykh kryshek dizeley. «Mortekhinformreklama» ‒ «Sudoremont»,vol. 788. (in Russian).
2. Stal'nichenko O.I., Krylov S.V., Kapustn A.V. (1987) Nagrevatel'nyye ustroy- stva dlya podogreva chugunnykh kryshek sudovykh dizeley. «Mortekhinform- reklama» − Seriya: «Sudoremont» (in Russian).
3. Krylov S.V. (1988) Vosstanovleniye tsilindrovykh kryshek sudovykh dizeley iz vysokoprochnogo chuguna. Avtomaticheskaya svarka. № (in Russian).
4. Sytnik N.M., Likhanosov V.N., Shchabal' V.P. (1981) Osobennosti formirova- niya shvov pri mekhanizirovannom sposobe svarki chuguna poroshkovoy pro- volokoy. Avtomaticheskaya svarka. № 1 (in Russian).
5. Stal'nichenko O.I. (2000) Materialoznaniye i tekhnologíya materialov [Mate- rial science and technology of materials]. Odessa: Auditoriya. (in Russian).
6. Guseva A.P., Meshkova Z.D. (1984) Opyt remonta chugunnykh sudovykh detaley na SRZ Minmorflota. Morskoy transport. Seriya: «Sudoremont», vol. 2 (551) (in Russian).