Аналіз напружено-деформованого стану кесонних залізобетонних перекриттів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Н.О. Яременко
В.В. Олійников
І.О. Біла
М.А. Орлов
В.А. Яременко

Анотація

Кесонне перекриття з ребрами у двох напрямках забезпечує можливість ефективного конструктивного рішення одночасно із вільним архітектурним плануванням багатофункціонального призначення. Рельєф густоребристої стелі не вимагає штукатурки і включається в архітектурний інтер'єр. В даній статті розглянуті кесонні залізобетонні перекриття. При цьому за допомогою комп’ютерної програми виконаний порівняльний аналіз напруженодеформованого стану кесонних залізобетонних перекриттів у пружній стадії роботи та за наявності тріщин. Під час розрахунку враховується фізична нелінійність. Характеристики досліджуваної моделі дано у статті. Комп’ютерна програма, взята для розрахунку, чисельно реалізує завдання розрахунку залізобетонних ростверків на основі просторової розрахункової схеми з урахуванням фізичної нелінійності. Програма реалізує розрахункове завдання, зобов'язане повністю враховувати просторовий характер роботи залізобетонних конструкцій, пошкодження елементів конструкцій, і навіть враховувати нелінійний характер деформування матеріалів. Визначено, як змінюється зусилля, прогини та згинальні моменти в перекриттях. Проведений порівняльний аналіз отриманих результатів. Кінцеві дані наведені у вигляді графіків.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Яременко, Н., Олійников, В., Біла, І., Орлов, М., & Яременко, В. (2023). Аналіз напружено-деформованого стану кесонних залізобетонних перекриттів. Вісник Одеського національного морського університету, (71), 78-86. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-4-78-86
Розділ
Гідротехнічне будівництво
Біографії авторів

Н.О. Яременко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Машинознавство і інженерна механіка»

В.В. Олійников, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Машинознавство і інженерна механіка»

І.О. Біла, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Машинознавство і інженерна механіка»

М.А. Орлов, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Машинознавство і інженерна механіка»

В.А. Яременко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

доцент кафедри «Підйомно-транспортні машини та інжиніринг портового технологічного обладнання»

Посилання

1. Dimitrov B. Stomanoconcrete structures. – Sofia, «Technique», 1987. ‒ 286 p.
2. Manoilov L., Ignatiev N., Dimitrov B. et al. Study of coffered ceilings. – Sofia, Yearbook at VIAS, volume XXXI, SVITK IX, Stomanobetonni designs, 1983- 1984. – Р. 9-22.
3. Markov T., Ignatiev N., Dimitrov B. et al. Experimental studies of caisson floors under long-term load. – Sofia, Yearbook at VIAS, volume XXXI, SVITK IX, Stomanobetonni designs, 1983-1984. – Р. 23-29.
4. Filin O.V., Yaremenko E.A., Yaremenko N.A. Stress-strain state of prestres- sed spans of reinforced concrete bridges. Rivne, Resource-saving materials, structures, buildings and structures, Issue 12, 2005. – Р. 330-338.
5. Prokopovich I.E., Zedgenidze V.A. Applied theory of creep. ‒ M.: Stroyizdat, 1980. ‒ 240 p.
6. Prokopovich I.E., Shcherbakov E.N., Steinberg M.V., Zavalin V.A. Practical recommendations for calculating prestress losses and displacements of rein- forced concrete bridge superstructures. M.: Transport construction, No. 7, 1978. Р. 10-14.
7. Yaremenko N.A. On the calculation of beam grillages using the displacement method // Odessa, Bulletin of ONMU. Issue 16, 2005. – Р. 173-188.