Вплив потужності електродвигунів підрулюючих пристроїв на маневрені властивості електроходів
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Метою дослідження є розробка методу оцінки впливу потужності електродвигунів підрулюючих пристроїв на маневрені характеристики електроходів. У електроходів потужність електродвигунів підрулюючих пристроїв співмірна з потужністю пропульсивних гребних електродвигунів. На маневрених режимах всі складові частини суднової електроенергетичної системи безперервно працюють на перехідних режимах. Аналіз впливу потужності електродвигунів підрулюючих пристроїв на маневрені властивості електроходів повинен проводитися з урахуванням сумісної роботи всіх складових частин єдиного суднового пропульсивного комплексу. Метод оцінки побудовано на базі математичної моделі перехідних режимів роботи пропульсивних комплексів. В основу розрахунку гідродинамічних характеристик гвинтів підрулюючих пристроїв закладено аналітичний метод, який дозволяє враховувати процеси їх взаємодії з корпусом судна на неусталених режимах. Метод розрахунку перехідних режимів дозволяє оцінювати основні показники якості маневрування з одночасним контролем додаткових навантажень на всі складові частини єдиної суднової електроенергетичної системи. За результатами дослідження показано, що при збільшенні потужності електродвигунів підрулюючих пристроїв маневрені характеристики суден покращуються. Електроенергетична система не перевантажується. Ступінь впливу потужності електродвигунів на показники маневреності пропульсивних комплексів залежить від швидкості виходу судна на криволінійну траєкторію. Знайдено закономірності впливу потужності електродвигунів підрулюючих пристроїв на показники маневреності електроходів. Сформовано пропозиції щодо обґрунтованого вибору потужності підрулюючих пристроїв та прогнозуванням маневрених властивостей суден з урахуванням спроможностей електроенергетичної установки щодо їх забезпечення.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
2. Feng Yukun, Chen Zuogang, Dai Yi, Cui Lianzheng, Zhang Zheng, Wang Ping. (2022). Multi-objective optimization of a bow thruster based on URANS numerical simulations. Ocean Engineering, 2022, vol. 247(4): 110784. doi: 10.1016/j.oceaneng.2022.110784.
3. Feng Yukun, Chen Zuogang, Dai Yi, Wang Ping. (2020). An experimental and numerical investigation on hydrodynamic characteristics of the bow thruster. Ocean Engineering, 2020, vol. 209(8):107348. doi: 10.1016/j.oceaneng.2020.107348.
4. Abramowicz-Gerigk Teresa, Gerigk Miroslaw K. (2020). Experimental study on the selected aspects of bow thruster generated flow field at ship zero-speed conditions. Ocean Engineering, 2020, vol. 209(92):107463. doi: 10.1016/j.oceaneng.2020.107463.
5. Liu Hui, Feng Yukun, Chen Zuogang, Dai Yi, Tian Ximin. (2017). Numerical Study of Pressure Fluctuation for Bow Thruster. Journal of Shanghai Jiaotong University , vol. 51(3), Р. 294-299. doi: 10.16183/j.cnki.jsjtu.2017.03.007.
6. Ionut Cristian Scurtu, Valentin Oncica. (2018). Combined CFX and Struc- tural Simulation for Bow Thrusters Loading under Operating Conditions. Journal of Physics Conference Series, vol. 1122(1):012024. doi: 10.1088/1742-6596/1122/1/012024.
7. Kupraty O. (2021). Mathematical modelling of construction of ship turning trajectory using autonomous bow thruster work and research of bow thruster control specifics. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 118, June 2021, Р. 7-23. doi: 10.26408/118.01.
8. Ruth E. (2008). Propulsion Control and Thrust Allocation on Marine Vessels. Ph.D. Thesis, NTNU Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway, 2008.
9. Yarovenko V.A., & Chernikov P.S. (2017). A calculation method of transient modes of electric ships’ propelling electric plants. Electrical Engineering & Electromechanics, (6), Р. 32-41. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2017.6.05 [in Ukrainian].
10. Yarovenko V.A., Chernikov P.S., Zaritskaya О.I., & Schumylo A.N. (2020). Control of electric ships’ propulsion motors when moving on curvilinear trajectory. Electrical Engineering & Electromechanics, (5), Р. 58-65. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2020.5.09 [in Ukrainian].
11. Yarovenko V.A. (2020). Dynamics of propelling telectric power plants of electric ships’ propulsive complexes Development of Scientific Schols of Odessa National Maritime University: collective monograph. Riga: Izdev- nieciba «Baltija Publishing». 2020. 500 p https://doi.org/10.30525/978-9934-588-86-0.08
12. Schumylo J.M., Yarovenko V.O., Zaritskaya O.I. (2022). Dynamic similarity of electric ships’ propulsive complexes. Transport Development – Odesa, ONMU, 2022 – № 4(15). Р. 43-57. DOI https://doi.org/10.33082/td.2022.4-15.05 [in Ukrainian].
13. Shumylo Oleksandr, Yarovenko Volodymyr, Malaksianj Mykola, Melnyk Oleksiy (2003). Comprehensive Assessment of Hull Geometry Influence of a Modernized Ship on Maneuvering Performance and Propulsion System Parameters, Scientific Journal of Maritime Research (Pomorstvo), Vol 37 (2023) Р. 314-325. https://www.pfri.uniri.hr/web/en/dokumenti/pomorstvo/2023/12/13_768-Shumylo.et.al.pdf .
14. Shumylo O., Yarovenko V., Malaksiano M., Melnyk O., & Iovchev S. (2025). Methods for assessing electric ships’ maneuvering and safety indicators based on the theory of the dynamic similarity. In Studies in Sys- tems, Decision and Control (Vol. 580, Р. 235-255). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-82027-4_15 [in Ukrainian].