Роль цифрових технологій у сучасній системі вищої освіти

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

В.П. Бредньова
Л.В. Кошарська
А. Levitsckiy

Анотація

У статті розглядається одна з актуальних проблем – трансформація вищої освіти в умовах цифровізації, причому в данному випадку фундаментально змінюються сама структура навчання та організація навчального процесу. Практично всі країни на сучасному етапі вступили до стадії, яку прийнято називати «Суспільством освіти», або «Інформаційним суспільством». Взаимодії реальних суб’єктів освіти у віртуальному середовищі здійснюються за допомогою спеціальних засобів комунікації, до яких висуваються особливі вимоги – організаційні, технічні, психолого-педагогічні та ін. Показано, що цифрові технології для освітнього процесу – необхідна, але недостатня умова для підвищення результативності навчального процесу. Авторами сформульована гіпотеза про необхідність науково-обгрунтованого упровадження цифрових технологій до роботи навчальних закладів вищої та професійної освіти

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Бредньова, В., Кошарська, Л., & LevitsckiyА. (2021). Роль цифрових технологій у сучасній системі вищої освіти. Вісник Одеського національного морського університету, (66), 102-116. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2021-3-102-116
Розділ
Проблеми підготовки кадрів
Біографії авторів

В.П. Бредньова, Одеська державна академія будівництва та архітектури, Україна, Одеса

к.т.н., професор кафедри «Нарисна геометрія та інженерна графіка»

Л.В. Кошарська, Одеський національний морський університет

к.т.н., доцент кафедри «Технічне обслуговування і ремонт суден»

А. Levitsckiy, Компанія Бомбардьє Транспорт, Відень, Австрія

керівник відділу MBA HEC School of Management

Посилання

1. Agibova I.M. Usloviya I faktori organizatsii effektivnoy samostoyatelnoy raboti studentov s ispolzovaniem informatsionnih i komunikativnih tehnologiy // Vestnik Pomorskogo universiteta. Seriya: Gumanitarniye I sotsialniye nauki. 2010. № 5: 128-134 [in Russian].
2. Akimova O.B., Shcherbin M.D. Digital transformation of education: timeliness of students' learning and cognitive independence // Innovative projects and programs in education. 2018. № 1: 27-34. [in Russian].
3. Ananiev, A., & Bileyi, A. (2009). Internet-tehnologiyi kak sredstvo informatsionno-komunikatsionnogo obespecheniya sovremennogo uchebnogo protcessa, 34 [in Russian].
4. Anderson, T., & Dron, J. (2010). Tri pokoleniya distantsionnogo obrazovaniya pedagogiki. Mezhdunarodniyi obzor issledovaniyi v oblasti otkritogo i distantsionnogo obucheniya, 12 (3), 80-97 [in Russian].
5. Andreev, A.A. (2010). Rol i problemi prepodavatelya v srede e-Learning. Visshee obrazovanye v Rossii. M.: 8- 9, 41-44[in Russian]. 6. Astahova, L. (2010). Virtualizatsiya kak factor usileniya ugroz informatsionnoyi bezopasnosti // Nauka YUUrGu: Materiali 62 Nauchnoyi
Konferentsii. Chast.3, 5-10. Chelyabinsk [in Russian].
7. Brednyov, A., & Brednyova, V. (2014). Pro poetapne vprovadzennya innovatsiynih tehnologiy u metodologiyu vikladannya grafichnyh distsiplin. Mater. XIX Mizhnarodnoi Naukovo-metodychnoi Konferentsii «Upravlinnia yakistiu pidhotovky fakhivtsiv». Chast. 1, 158. Odesa: Odeska derzhavna akademiia budivnytstva ta arkhitektury [in Ukrainian].
8. Bredniova V.P., Dzhuguryan T.G., Marchenko V.S. (2008). Engineering graphiks.-Astroprint. Odessa, 204 [in Russian].
9. Бреднёва В.П., Кошарская Л.В. О формировании профессиональных компетенций будущих инженеров в процессе изучения графических дисциплин в вузе // Вісник Одеського національного морського університету. 2017. № 2 (51). С. 188-193 [in Russian].
10. Dzhonstoun, D. (2003). Sistema visshego obrazovaniya v SSHA: Struktura, rukovodstvo, finansirovaniye//Universitetskoe upravleniye: Praktika I analiz, 5, 92-102 [in Russian].
11. Ендовицкий Д.А., Гайдар К.М. Университетская наука и образование в контексте искусственного интеллекта // Научный сборник «Высшее образование в России», 2021. М.: Том 30. № 6 . С.34-40 [in Russian].
12. Kalmikov, D. (2002). Opit realizatsii virtualnih obrazovatelnih sred / D. Kalmikov, L. Hachaturov // Shkolniye tehnologii. Moskva, 2 [in Russian].
13. Karakozov S.D., Uvarov A.Yu. Successful informatization -transformation of the educational process in the digital educational environment // Problems of Modern Education. 2016. № 2. P. 7-19 [in Russian].
14. Kirilova, O. (2010). Algoritmitizatsiya protsessa povisheniya professionalnogo urovnya prepodavateleyi v obrazovatelnom uchrezhdenii / O. Kirilova, A. Davidova // Sibirskiyi pedagogicheskiyi zhurnal, 4, 291-298 [in Russian].
15. Kozlova N.Sh. The relevance of online education for IT specialists // Bulletin of MSTU. 2018. Issue 4. P. 80-85 [in Russian].
16. Kozlova N.Sh. Modern Technologies in Network Security // Digital Economy: A New Reality: collection of articles on the results of the International scientific and practical videoconference dedicated to the 25th anniversary of the university. Maikop, 2018. P. 93-97 [in Russian].
17. Kosharskaia, L., Brednyova, V., Levitskyi A. (2020). Sovremennoye sostoyaniye morskogo obrazovaniya.Mezhdunarodniyi opit. Monografiya.V.1, 114: Odessa, Odeskiyi Natsіonalniyi Morskoyi Unіversitet [in Russian].
18. Kramarenko N.S., Kvashin A.Yu. Psychological and organizational aspects of the introduction of digital education, or how innovation can not be transformed into a «digital collective farm» [Electronic resource] // Bulletin of Moscow State Regional University. 2017. № 4. P. 1-16. URL: www.evestnikmgou. ru [in Russian].
19. Podtserob, M. We'll have to change [Electronic resource] // Vedomosti. 2017. № 4342. URL: https://www.vedomosti.ru/management/articles/2017/06/15/694456-rinok-truda [in Russian].
20. Brednyova, V.P., Kosharskaia, L.V., Linetskaya, A. (2016). Drawing training of students – main basis engineers’ education // Vіsnik Odeskogo Natsіonalnogo Morskogo Unіversitetu, 3(49), 152-157. Odesa: [in English].
21. Bredniova, V. (2016). On the improvement of the methodology of engineer staff’s graphic training on the basis of optimization of psychological andpedagogical approaches / Modern Tendencies in Pedagogical Education and Science of Ukraine and Israel:The Way to Integration. Ariel Un-ty. Issue.7, 38-42. ISSN 2218-8584. Odesa: [in English].
22. Edge, W., Loegering, J. (2001). Distance Education: Expanding Learning Opportunities [in English].
23. Kosharskaya, L. (2017). Application of the system approach to the development of the project of a safety management system for navigation in Ukraine / L. Kosharskaya, G. Makhurenko, M. Postan