Теоретико-методичні основи календарного планування процесу обробки суден
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Протягом останнього двадцятиліття у проведені досліджень щодо підвищення ефективності функціонування портів намітилась тенденція, яка орієнтована на створення так званого «розумного порту» (smart port) на основі ідей новітніх наукових напрямів, таких як agile-transformation, scrum-management, digital control з метою розвитку методологічного арсеналу внутрішньопортового оперативного управління. У відповідності із цією орієнтацією в статті досліджуються ключові положення календарного планування обробки суден, що досі залишаються маловивченими. Дослідження спрямовано на обгрунтування актуальних для теорії й практики варіантів постановки завдання календарного планування та створення адекватних до неї економіко-математичних моделей. Проаналізовано характерні для практики виробничі ситуації й визначено для них умови щодо організації обробки суден. Показано, що для дослідження окресленого завдання доцільно керуватись індуктивним методом пізнання, тобто просуватись від окремих його постановок до загальної постановки. Доведено, що базову окрему постановку завдання належить визначати за умовами організації завантаження (розвантаження) суден з умовно однорідним вантажем при сталих значеннях параметрів перевантажувального процесу. Разом з цим розглянуто існуючі підходи до моделювання запропонованого випадку постановки завдання й показано умови отримання з їх допомогою планів обробки суден у календарній формі. Встановлено, що єдиним коректним до створення календарного плану обробки судна є підхід, яким передбачається одночасне моделювання складових цього процесу, а самеперевалювання вантажу, завантаження (розвантаження) люків судна й використання перевантажувальних ресурсів. Обгрунтовано зміст базової окремої та загальної постановок дослідженого завдання в календарній формі й розроблено адекватні обом постановкам завдання економіко-математичні моделі, що забезпечують подання процесу обробки судна в динаміці з «розкладом» його у часі. Показано, що на додаток до вказаних моделей доцільно в подальшому розробити механізм усунення порушень планового режиму обробки суден у відповідності з концепцією системної оптимізації внутрішньопортового оперативного управління.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
2. Agile project management with Scrum. URL: https://www.pmi.org/lear-ning/library/agile-project-management-scrum-6269.
3. Douaioui K., Fri M., Mabrouki C. (2018). Smart port: Design and perspectives In: 2018 4th International Conference on Logistics Operations Management (GOL). IEEE. P. 1-6.
4. Jun, Wang Ki & Lee, Min-Kyu & Choi, Jae Young (2018). Impact of the smart port industry on the Korean national economy using input-output analysis. Transportation Research Part A: Policy and Practice. Vol. 118(C). P. 480-493. https://doi.org./10.1016/j.tra.2018.10.004.
5. KyryllovaО., Kyryllova, V., Mahamadov, O., & Romakh, V. (2024). Smart port: the latest technologies and international experience in their implemen- tation. Transport Development. № 2(21). Р. 62-74.
6. Protagoras. Znamenyti tsytaty [Famous quotes]. URL: https://uk.wikiquote.org/wiki/Протагор [in Ukrainian]/
7. Kyryllova O.V. & Mahamadov O.R. & Shurin, B.V.(2021) Zarodzhennya y rozvytok vnutrishnʹoportovoho operatyvnoho upravlinnya [Origin and deve- lopment of in-port operational management]. Visnyk Odeskoho natsional- noho morskoho universytetu, 1 (64) [in Ukrainian].
8. Magamadov A.R. (2005) Sistema optimal`nogo vnutriportovogo operativ- nogo planirovaniya (konczepcziya OIIMF-ONMU) [System of optimal intra- port operational planning (concept of OISFE-ONMU)]. Vi`snik Odes`kogo naczi`onal`nogo mors`kogo uni`versitetu. Vip.17. [in Ukrainian].
9. Kruk Y.Y. (2017). Metody adaptyvnoho upravlinnya diyalʹnistyu operatora portovoho terminalu [Methods of adaptive management of the port terminal operator]. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].
10. Ovsyannikov Y. (2019). Tsifrovaya dispetcherskaya – novoye slovo v uprav- lenii gruzovymi rabotami i tekhnikoy [Digital dispatching ‒ a new word in the management of cargo operations and equipment]. Sudokhodstvo, 10 [in Ukrainian].