Оцінка навантажень для плавучих кранів «Стриж» та «ПК-888» при контакті з бортом балкеру типу «Panamax»

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.О. Каніфольський
І.М. Мироненко
В.О. Арпентьєва

Анотація

В цій статті розглянуті різні варіанти розрахунку навантажень на борти плавучих кранів, що виникають в результаті контакту з судном, при проведені вантажних операцій. Використовується схема комплексної механізації перевантаження навалювальних вантажів, з використанням двох плавучих кранів. В якості «розрахункового судна» прийнятий балкер типу «PANAMAX», в найнебезпечнішому стані, з точки зору навантажень від дії вітру, а саме: варіант «порожнє судно». При такому навантаженні, судно має найбільшу площу парусності і, як результат, найбільше значення сили, від дії вітру, що впливає на корпуси плавкранів. Задіяні різні схеми розрахунку вітрових навантажень, які викладені в правилах Регістру судноплавства України, гідротехнічній літературі та будівельних нормах. При оцінці міцності корпусів плавкранів були використані дані про заміри залишкових товщин конструкцій корпусу цих плавучих споруд.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Каніфольський, О., Мироненко, І., & Арпентьєва, В. (2025). Оцінка навантажень для плавучих кранів «Стриж» та «ПК-888» при контакті з бортом балкеру типу «Panamax». Вісник Одеського національного морського університету, (77), 25-36. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2025-3-25-36
Розділ
Проєктування суден, теорія корабля та гідромеханіка
Біографії авторів

О.О. Каніфольський, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Суднобудування і судноремонту ім. професора Ю.Л. Воробйова»

І.М. Мироненко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Морське та цивільне будівництво і архітектура»

В.О. Арпентьєва, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

здобувач РВО «магістр» за освітньою програмою «Експлуатація портового технологічного обладнання»

Посилання

1. Scheme of reception of bulk fertilizers from the ship. «First Odesa Trading Company» LLC.
2. Rules for the classification and construction of sea vessels, K. Register of Shipping of Ukraine, 2002.
3. Report of light ship weight survey. 63500 dwt bulk carrier. Yangzhou Dayang Shipbuilding Co., Ltd.
4. Classification certificate of floating crane «Stryzh».
5. Classification certificate non-self-propelled floating crane «PK-888».
6. Yakovlev P., Tyurin O., Fortuchenko Yu. Port hydraulic facilities. Transport. 1990.
7. DBN V.1.2-2:2006. «A system for ensuring the reliability and safety of construction objects». Loads and influences. Design standards.
8. BNIP 2.06.04-82* «Loads and effects on hydrotechnical structures (wave, ice and from ships)». K., 1995. 48 p. (acting).
9. RD 31.3.07-01 «Instructions for calculating loads and impacts from waves, ships and ice on marine hydraulic structures», K., 2001.
10. Report No. ET 02/24. About measurements of the remaining thicknesses of the constructions of the «STRIZH» NPC hull. «Ecotechnologies LLC».
11. Report No. ET 03/24. About measurements of the remaining thicknesses of the constructions of the «PK-888» npc case. «Ecotechnologies LLC».