Методи пошуку оптимальних рішень при проєктуванні гребних електроенергетичних установок електроходів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

В.О. Яровенко
О.В. Кочетков
А.В. Федоренко
В.М. Машін

Анотація

Метою дослідження є розробка методу параметричної оптимізації гребних електроенергетичних установок суден з електрорухом. В основу стратегії оптимізації покладено системний підхід. Комплексні порівняльні оцінки якості побудови електроенергетичних установок запропоновано проводити насамперед за критеріями судна, як старшої системи, для функціонування якої гребна електроенергетична установка і призначена. Сформовані цільові функції. Розроблено метод пошуку оптимального рішення при багатокритеріальній параметричній оптимізації. Проведено оптимізаційні розрахунки. Знайдено оптимальні параметри гребних електроенергетичних установок, які забезпечують найліпші комплексні показники якості маневрування при різних вагових коефіцієнтах між критеріями оптимальності. Проведено кількісну оцінку ефективності оптимізації. Проілюстровано суттєве поліпшення основних експлуатаційних показників у суден з оптимізованою електроенергетичною установкою у порівнянні з її вихідним варіантом. Запропоновано новий метод багатокритеріальної параметричної оптимізації, ефективний для оптимального проектування гребних електроенергетичних установок електроходів. Доведено ефективність розробленого методу оптимального проектування.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Яровенко, В., Кочетков, О., Федоренко, А., & Машін, В. (2025). Методи пошуку оптимальних рішень при проєктуванні гребних електроенергетичних установок електроходів. Вісник Одеського національного морського університету, (77), 100-116. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2025-3-100-116
Розділ
Технічні проблеми експлуатації суднового обладнання
Біографії авторів

В.О. Яровенко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

д.т.н. завідувач кафедри «Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики»

О.В. Кочетков, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри «Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики»

А.В. Федоренко, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.ф-м.н., доцент кафедри «Математики, фізики та астрономії»

В.М. Машін, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри «Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики»

Посилання

1. Yarovenko, V.A. (1999). Calculation and Optimization of Transient Modes of Propulsion Complexes for Electric Ships, Odesa: Mayak, 188 p. [in Ukrainian].
2. Kupraty. (2021). Mathematical modelling of construction of ship turning trajectory using autonomous bow thruster work and research of bow thruster control specifics. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 118, June 2021, Р. 7-23. doi: 10.26408/118.01.
3. Ruth, (2008). E. Propulsion Control and Thrust Allocation on Marine Vessels. Ph.D. Thesis, NTNU Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway, 2008.
4. Yarovenko V.A. (2020). Dynamics of propelling telectric power plants of electric ships’ propulsive complexes Development of Scientific Schols of Odessa National Maritime University: collective monograph. Riga: Izdev- nieciba «Baltija Publishing». 2020. 500 p https://doi.org/10.30525/978-9934-588-86-0.08
5. Schumylo J.M., Yarovenko V.O., Zaritskaya O.I. (2022). Dynamic similarity of electric ships’ propulsive complexes. Transport Development – Odesa, ONMU , 2022 – №4(15). Р. 43-57. DOI https://doi.org/10.33082/td.2022.4-15.05 [in Ukrainian].
6. Yarovenko V.O., Chernicov H.S., Schumylo J.M., Zaritskaya O.I. (2022). Mathematical model of transient modes of electric ships’ propulsion comp- lexes with thrusters. Transport Development – Odesa, ONMU, 2022, №3(14). Р. 110-129. DOI https://doi.org/10.33082/td.2022.3-14.09 [in Ukrainian].
7. Yarovenko V.A., & Chernikov P.S. (2017). A calculation method of transient modes of electric ships’ propelling electric plants. Electrical Engineering & Electromechanics, (6), Р. 32-41. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2017.6.05 [in Ukrainian].
8. Yarovenko V.A., Chernikov P.S., Zaritskaya O.I., & Schumylo A.N. (2020). Control of electric ships’ propulsion motors when moving on curvilinear trajectory. Electrical Engineering & Electromechanics, (5), Р. 58-65. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2020.5.09 [in Ukrainian].
9. Shumylo Oleksandr, Yarovenko Volodymyr, Malaksianj Mykola, Melnyk Oleksiy (2023). Comprehensive Assessment of Hull Geometry Influence of a Modernized Ship on Maneuvering Performance and Propulsion System Para- meters, Scientific Journal of Maritime Research (Pomorstvo), Vol 37 (2023) 314-325. DOI:10.31217/p.37.2.13.
10. Shumylo O., Yarovenko V., Malaksiano M., Melnyk O., & Iovchev S. (2025). Methods for assessing electric ships’ maneuvering and safety indicators based on the theory of the dynamic similarity. In Studies in Systems, Decision and Control (Vol. 580, Р. 235-255). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-82027-4_15 [in Ukrainian].