Аналіз перспектив будівництва новітніх річкових круїзних суден

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.Г. Єгоров

Анотація

Показано важливість річкового туризму. На даний час відзначається помітна тенденція диференціювання послуг. Європейський бізнес пропонує тепер не просто стандартні послуги, а й намагається виділити кожен тур будь-яким особливим рішенням, наприклад, особливою кухнею, класичною музикою, можливістю проводити концертнорозважальні заходи і т.п. Тенденції на вітчизняному ринку цілком відповідають європейському, де з 2013 року відбувається динамічне зростання числа круїзів, перш за все, за рахунок американських туристів. Європейський річковий круїзний ринок є найбільшим (41 % всіх річкових круїзних суден припадає на Європу). Флот на річці Ніл значний, але через політичну нестабільність в регіоні перебуває в стагнації. Флот круїзних суден в Росії продовжує скорочуватися і старіти. В Америці і Азії (в основному, Китай) кількість річкових суден зростає, але незначно. Утилізація «старих» серій вітчизняних річкових круїзних суден не тільки йде, але і йде з наростаючими темпами. Пік її припав на 2011- 2018 роки, і цей процес триває і зараз. Загальна пасажиромісткість круїзних суден, при цьому, знижується як за рахунок списання суден, так і за рахунок зменшення числа місць при підвищенні комфортабельності під час переобладнання. Практично всі судна в тій чи іншій мірі були переобладнані або модернізовані. Число вітчизняних річкових круїзних пасажирських суден до 2025 року скоротиться майже на 30 %, до 87 одиниць (з урахуванням нового флоту). До 2030 року його кількість може зменшитися до 53 суден без урахування суден, які можуть бути побудовані. Для збереження поняття «річковий круїз», і не тільки для іноземних туристів, рекомендується на середньострокову і довгострокову перспективи будівництво нових пасажирських суден, які б найбільш повно задовольняли запитам ринку.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Єгоров, О. (2020). Аналіз перспектив будівництва новітніх річкових круїзних суден. Вісник Одеського національного морського університету, (63), 51-75. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2020-3-51-75
Розділ
Теорія і проектування суден
Біографія автора

О.Г. Єгоров, Морське інженерне бюро, м. Одеса

к.т.н., ст. наук. співпрацівник

Посилання

1. Secretariat of the Central Commission for Navigation on the Rhine (2019) Market Observation for inland navigation in Europe. Annual report 2019. - Strasbourg, 176 p.
2. Egorov, G.V. (2012). Analiz opyta evropeyskikh rechnykh kruizov i ego vliyaniye na novoye pokoleniye otechestvennykh passazhirskikh sudov [Analysis of the experience of European river cruises and its impact on a new generation of domestic passenger ships]. Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 3 (43), 23-28 [in Russian].
3. Egorov, G.V., Egorov, A.G. (2019). Sovremennyye tendentsii na mirovom kruiznom flote [Current trends in the global cruise fleet]. www.korabel.ru zhournal (www.korabel.ru journal), 2 (44), 16-28 [in Russian].
4. Egorov, A.G. (2019). Opredeleniye fakticheskoy passazhirovmestimosti otechestvennykh rechnykh kruiznykh passazhirskikh sudov s prognozom do 2030 goda [Determination of the actual passenger capacity of domestic river cruise passenger ships with a forecast up to 2030]. Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 4 (72), 7-11. [in Russian].
5. Egorov, A.G. (2020). Osobennosti komponovki passazhirskogo i sluzhebnogo blokov na rechnykh kruiznykh passazhirskikh sudakh s uchetom modernizatsiy i konversiy [Features of design of the passenger and service zones on river cruise passenger ships with taking into account modernizations and conversions]. Trudy Krylovskogo gosudarstvennogo nauchnogo tsentra (Proceedings of Krylov State Research Center), Special Volume 1, 154-163. [in Russian].
6. Egorov, A.G. (2019). Printsipy proyektirovaniya rechnykh kruiznykh sudov s ispolzovaniyem sudov-donorov [Design principles of river cruise ships with usage of donor ships]. Morskoy Vestnik (Maritime Reporter), 3 (71), 9-15 [in Russian].