Комплексна методика розвитку фахових компетентностей морських інженерів з використанням фізичного експерименту освітніх цифрових сервісів та CHATGPT

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

С.О. Яремчук
І.З. Маслов

Аннотация

В роботі розроблена комплексна методика розвитку фахових компетентностей морських інженерів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій GoogleMeet, GoogleClassroom, PowerPoint, GoogleSlides, Canva, GoogleSheets, GoogleForms, MyTestStudent та системи штучного інтелекту ChatGPT. Методика описує активності викладача та здобувачів під час проведення лекційних, лабораторних та практичних занять, що забезпечило підвищення рівня якості навчального процесу, повноцінне засвоєння та наближення знань здобувачів до їх практичного застосування у сфері морської інженерії. Методика апробована в Дунайському інституті Національного університету «Одеська морська академія» з досягненням суттєвого позитивного результату. За результатами іспитів встановлено підвищення абсолютної успішності та якості навчання

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Как цитировать
Яремчук, С., & Маслов, І. (2024). Комплексна методика розвитку фахових компетентностей морських інженерів з використанням фізичного експерименту освітніх цифрових сервісів та CHATGPT. Весник Одеского национального морского университета, (72), 158-174. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2024-1-158-174
Раздел
Проблемы подготовки кадров
Биографии авторов

С.О. Яремчук, Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Ізмаїл, Одеська область, Україна

к.т.н., доцент, доцент кафедри «Управління в транспортній галузі»

І.З. Маслов, Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Ізмаїл, Одеська область, Україна

к.т.н., доцент, завідувач кафедри «Судових енергетичних установок і систем»

Литература

1. Mihajlenko, V.I., Bilous, V.M., Popovskij, Yu.M. (2012). General Physics: Tutorial [Zagalnafizyka: Navchalnyj posibnyk]. – Second edition, revised and supplemented – Odesa: VydavInform ONMA, 475 p. [in Ukrainian].
2. Petchenko O.M., Sysoiev A.S., NazarenkoYe.I., Bezuhlyi A.V. (2007) General fundamentals of physics. Textbook on the course «Physics» [Zahalni osnovy fizyky. Navchalnyi posibnyk z kursu «Fizyka»]. – Kharkiv: Kharkiv National University of Urban Economy, 224 p.
3. Kucheruk I.M., Horbachuk I.T. (1999) General physics course: In 3 volumes: a textbook for students of higher technical institutions of education. Volume 3. Optics. Quantum physics [Zahalnyi kurs fizyky: U 3 tomakh: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh tekhnichnykh zakladiv osvity. T.3. Optyka. Kvantova fizyka]. / Edited by I.M. Kucheruk. Kyiv: Tekhnika, 520 p. [in Ukrainian].
4. Poplavko Yu.M., Voronov S.O. (2015) Physical materials science: a textbook [Fizychne materialoznavstvo: navchalnyi posibnyk]. Internet ‒ publishing house NTTU «KPI», 699 p. Retrieved from: https://me.kpi.ua/downloads/Poplavko_Voronov_Phys_material_(2015).pdf [in Ukrainian].
5. Canva (2023). The perfect solution for everyone [Idealne rishennia dlia vsikh]. Retrieved from: https://www.canva.com/uk_ua. [in Ukrainian].
6. Youtube. (2023) Dependence of metal resistance on temperature [Zavysymost soprotyvlenyia metalla ot temperatury]. Retrieved from:https://www.youtube.com/watch?v=NL1vjrwQNX8 [in Russian].
7. Youtube. (2023) Dependence of semiconductor resistance on temperature [Zavysymost soprotyvlenyia poluprovodnyka ot temperatury]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=lvZpe9CC7c8 [in Russian].
8. ELIT-WEB (2023). Google Forms ‒ from simple to simple [Google Forms vid prostoho do naiprostishoho]. Retrieved from:https://elit-web.ua/ua/blog/google-forms (in Ukrainian).
9. NETPEAK JOURNAL (2023). How to work with Google Spreadsheets [Iak pratsiuvaty z Google Spreadsheets]. Retrieved from:https://netpeak.net/uk/blog/povniy-gayd-iz-roboti-z-google-spreadsheets (in Ukrainian).
10. Site for physics teachers [Site for physics teachers] (2023) Google Classroom: functionality and short instructions for creating an online course [Google Classroom: funktsionali korotka instruktsiia zi stvorennia onlain- kursu]. Retrieved from: https://phys.ippo.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2020/03/Google-Classroom.pdf (in Ukrainian).
11. Welcome to ChatGPT (2023). New chat. Retrieved from: https://chat.openai.com/ (in English).
12. NEW VOICE TECHNO (2023). How to use Chat GPT for training. Five ethical ways that will be useful for you [Iak vykorystovuvaty Chat GPT dlia navchannia. Piat etychnykh sposobiv, yaki budut dlia vas korysnymy]. Retrieved from: https://techno.nv.ua/ukr/it-industry/chatgpt-dlya-navchannya-50316103.html (in Ukrainian).
13. IOWIN (2023). Education and Science. Myteststudent [IOWIN. Освіта і наука. Myteststudent]. Retrieved from:https://iowin.net/ru/myteststudent (in Russian).
14. Harkusha I.P., Horbachuk I.T., Kurinnyi V.P. (2004). General course of physics: Collection of tasks [Zahalnyi kurs fizyky: Zbirnyk zadach]/ – According to the editorial I.P. Harkushi. ‒ second edition ‒ Kyiv: Tekhnika, 560 p. (in Ukrainian)