Дослідження впливу експлуатаційних факторів на параметри акумуляторної системи подачі палива CR двигунів RT-FLEX

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Е.М. Половинка
І.Н. Табулинський

Анотація

Наведено результати розрахункового дослідження впливу експлуатаційних факторів на процес подачі палива акумуляторною системою CR двигунів RT-flex. У моделі, використаній при дослідженні паливопостачання в акумуляторній системі, описані процеси, що відбуваються в усіх її основних елементах. В якості акумулятора розглядається джерело постійного тиску. Найбільш детально аналізується робота блоку управління уприскуванням, що визначає процеси в системі високого тиску. Ретельно представлені форсунки, елементи яких повністю відповідають реальній конструкції. Розглянуто зміну основних характеристик упорскування при змінних значеннях температури нагріву палива, його в'язкості, тиску в акумуляторі та тиску підйому голки форсунки. Найсуттєвішим впливом є в'язкість і тиск в акумуляторі. Збільшення в'язкості (зниження температури нагріву) призводить до значного зменшення циклічної подачі палива і зменшення ходу дозувального поршня (ДП) при постійних фазах подачі палива. Циклова подача палива збільшується при температурі від 500 С до 90-1100 С з 0,013 до 0,022 кг − у 1,69 рази. Очевидно, що визначальним фактором у цій залежності є хід поршня-дозатора блока управління уприскуванням. Цей показник змінюється близько, збільшуючись у тому ж діапазоні від 7,4 до 10,5-10,8 мм. Додатковою інформацією про хід ДП є швидкість його руху. У прямому (робочому, нагнітаючому) такті вона зростає з підвищенням температури в зазначеному вище діапазоні від 0,135 до 0,244 м/с. Що стосується тиску палива в форсунці, то тут вплив температури незначний. Він зменшується від 610 до 600 бар − менше ніж на 2 % (у співвідношенні 1,016). Ця закономірність свідчить про вирішальний вплив гідравлічного опору елементів тракту високого тиску на тиск розпилювачі. Подібним чином змінюються параметри вприскування зі зниженням тиску в гідроакумуляторі. Одним з робочих параметрів системи подачі палива є тиск відкриття форсунки, який залежить від зусилля пружини. Щоб оцінити вплив тиску підйому голки форсунки, процес впорскування моделювався при різних тисках затягування пружини. Діапазон зміни становив 300-450 бар при номінальному значенні 375 бар. Немає помітного впливу на характеристики ін'єкції. Зміна циклової подачі не перевищує 3,2 %; різниця в ході ДП у межах діапазону становить 2,2 %, а швидкість ДП залишається в межах 1,8 %. Тиск у каналі сопла залишається незмінним.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Половинка, Е., & Табулинський, І. (2023). Дослідження впливу експлуатаційних факторів на параметри акумуляторної системи подачі палива CR двигунів RT-FLEX. Вісник Одеського національного морського університету, (68), 117-134. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-1-117-134
Розділ
Технічні проблеми експлуатації суднового обладнання
Біографії авторів

Е.М. Половинка, Національний університет «Одеська морська академія», Одеса, Україна

д.т.н., професор, кафедра «Суднові енергетичні установки»

І.Н. Табулинський, Національний університет «Одеська морська академія», Одеса, Україна

старший викладач, кафедра «Технічна експлуатація флоту ЦПАП НУ ОМА»

Посилання

1. Lin, P. Volumetric model simulation for common rail electronically controlled marine diesel engine / P. Wu Lin and P. Li // J Dalian Maritime Univ., 2012. − 38. − P. 69-72.
2. Shen Haosheng. Visualization Simulation Research of Fuel Common Rail System of Marine Intelligent Diesel Engine / Shen Haosheng, Zhang Jundong, Cao Hui // Information Technology Journal. 2014. − 13 (9). − 1648-1655.
3. Tomi R. Diagnostics and Identification of Injection Duration of Common Rail Diesel Injectors/ R. Tomi Krogerus, J. Kalevi Huhtala // Open Engineering, 2018. − V. 8. – P.1-6. DOI: https://doi.org/10.1515/eng-2018-0001
4. Gill J.A Study of Small HSDI Diesel Engine Fuel Injection Equipment Faults Using Acoustic Emission / J. Gill, R. Reuben, J. Steel, M. Scaife, J. Asquith // Journal of Acoustic Emission. − 2000. 13. − P.211-216.
5. Hoffmann 0. Common Rail Diesel Injectors with Nozzle Wear: Modeling and State Estimation/ 0. Hoffmann, S. Han, D. Rixen // SAE Technical Paper. − 2017-01-0543. 2017.
6. Satкоski C. Cycle-to-cycle Estimation and Control of Multiple Pulse Profiles for a Piezoelectric Fuel Injector / C. Satкоski, N. Ruikar, S. Biggs, G. Shaver // American Control Conference on O'Farrell Street. – San Francisco, CA, USA. June 29 - July 01.2011. − P. 965-972.
7. Satkoski C. Piezoelectric Fuel Injection: Pulse-to-Pulse Coupling and Flow Rate Estimation / C. Satkoski, G. Shaver // IEEE/ASME Transaction on Mechatronics. − 2011(16). – P. 627-642.
8. Baur R. Estimation of Fuel Properties in a Common Rail Injection System by Unscented Kalman Filtering / R. Baur, Q. Zhao, J.В. lath, F. Kallage, M. Sthuttalbers, and C. Bohn // IEEE Conference on Control Applications (CCA). − Antibes, France. October 8-10. − 2014. – P. 2040-2047.
9. Akiyama H. Precise Fuel Control of Diesel Common-Rail System by Using OFEM / H. Akiyama, H. Vuasa, Α. Kato, T. Saiki et al // SAE Technical Paper. − 2010-01-0876, 2010.
10. Isermann R. Model-Based Fault Detection and Diagnosis for Common-Rail Injections Systems/ R. Isermann, S. Clever // MTZ. 2010(22).− P. 344-349.
11. Payri F. Injection Diagnosis through Common-Rail Pressure Measurement / F. Payri, J. Lujan, C. Guardiola, G. Rizzoni // Proceedings of the Mechanical Engineering, Part D: journal of Automobile Engineering. − 2006 (220). − P. 347-357.
12. Marker J. Potential of IN SITU Closed-Loop Control of Fuel Injection in Large LFO Engines / J. Marker, M. Willmann // Proceedings of 15th Conference of the Working Process of the Internal Combustion Engine. − Graz, Austria, September 24-25, 2015. – P. 393-402.