Вплив геометричних параметрів корпусу електрохода на інерційні характеристики

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.М. Шумило

Анотація

Запропоновано метод оцінки інерційних характеристик. Обґрунтовано необхідність врахування режимних показників гребної електроенергетичної установки при розрахунках цих характеристик. Розрахунок здійснюється на основі аналізу перехідних режимів пропульсивних комплексів електроходів на відповідних маневрах. Встановлені основні показники сигналів управління які забезпечують необхідні параметри, без перевищення перевантажувальних здібностей гребної установки. Виявлено параметри, що впливають на ці характеристики, оцінено ступінь впливу. Оцінено вплив геометричних параметрів корпусу суден на основні параметри розгону та гальмування судна. Проведено порівняльний аналіз впливу довжини корпусу судна на показники розгону та активного гальмування. Поведінка суден з різною довжиною корпуса проілюстровано результатами моделювання відповідних маневрів. Результати порівняльного аналізу показали, що зі збільшення довжини судна на 10 %, приблизно на стільки ж погіршуються параметри, які характеризують інерційність електроходів, але вони залишаються в межах, що регламентовані Регістром судноплавства.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Шумило, О. (2023). Вплив геометричних параметрів корпусу електрохода на інерційні характеристики. Вісник Одеського національного морського університету, (71), 36-48. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-4-36-48
Розділ
Гідромеханіка, теорія корабля та проєктування суден
Біографія автора

О.М. Шумило, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., професор кафедри «Судові енергетичні установки та технічна експлуатація»

Посилання

1. Pershits R.YA. (1983) Upravlyayemost' i upravleniye sudnom [Ship control and management]. Leningrad: Sudostroenie. (in Russian).
2. Teresa Abramowicz-Gerigk, Miroslaw K. Gerigk. (2020) Experimental study on the selected aspects of bow thruster generated flow field at ship zero-speed conditions. Ocean Engineering, vol. 209(92):107463. DOI: 10.1016/j.oceaneng.2020.107463.
3. Kupraty O. Mathematical modelling of construction of ship turning trajectory using autonomous bow thruster work and research of bow thruster control specifics. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 118, June 2021, pp. 7-23. DOI: 10.26408/118.01.
4. Yarovenko V.A. (1999) Raschet i optimizatsiya perekhodnykh rezhimov propul'sivnykh kompleksov elektrokhodov. [Calculation and optimization of transient modes of propulsion complexes of electric ships] ‒ Odesa: Mayak, (in Ukraine).
5. Yarovenko V.A. (2017) Metod rascheta perekhodnykh rezhimov grebnykh elektroenergeticheskikh ustanovok elektrokhodov [Method for calculating transient modes of propulsion electric power plants of electric ships] / V.A. Yarovenko, P.C. Chernikov // Yelektrotekhníka í yelektromekhaníka. – № 6. Р. 32-41. DOI: 10.20998/2074-272X.2017.6.05