Оптимізація технічного обслуговування вантажних суден ‒ моделювання нелінійних процесів зміни технічного стану суднових технічних засобів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

А.І. Головань

Анотація

У контексті технічного обслуговування суднових технічних засобів вантажних суден, ефективне управління процесом обслуговування та оптимізація ресурсоємності є невід’ємною частиною успішного функціонування суднової індустрії. Однак, на сьогоднішній день існуючі методи технічного обслуговування суднових технічних засобів в основному базуються на лінійних моделях, які не завжди враховують складну природу зміни технічного стану. У зв'язку з цим, пріоритетним завданням є розробка і використання більш точних моделей, які б ураховували нелінійність процесу зміни технічного стану суднових технічних засобів. Такі моделі дозволять більш точно передбачати зміни технічного стану, визначати оптимальний час та обсяги технічного обслуговування та забезпечувати ефективне управління ресурсами. Представлена стаття присвячена дослідженню методів моделювання нелінійних процесів зміни технічного стану суднових технічних засобів вантажних суден. У статті визначено, що задачі оптимізації технічного обслуговування вантажних суден можуть бути краще вирішені за допомогою використання нелінійних математичних моделей зміни технічного стану суднових технічних засобів. Проведено порівняльний аналіз лінійних та нелінійних моделей з урахуванням їх впливу на тривалість циклу обслуговування, залишковий ресурс та витрати на змінно-запасні частини. Досліджено вплив варіації швидкості зміни технічного стану на ефективність технічного обслуговування. Актуальність цього дослідження полягає в покращенні ефективності обслуговування вантажних суден та оптимізації управління ресурсами.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Головань, А. (2023). Оптимізація технічного обслуговування вантажних суден ‒ моделювання нелінійних процесів зміни технічного стану суднових технічних засобів. Вісник Одеського національного морського університету, (71), 140-151. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-4-140-151
Розділ
Проблеми відновлення технічного стану суднових технічних засобів
Біографія автора

А.І. Головань, Одеський національний морський університет, м. Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри судноводіння і морської безпеки

Посилання

1. Vališ, D., Žák, L., & Pokora, O. (2015). Failure prediction of diesel engine based on occurrence of selected wear particles in oil. Engineering Failure Analysis, 56, 501-511. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.020
2. Chen N., & Fu S. (2023). Uncertainty quantification of nonlinear Lagran- gian data assimilation using linear stochastic forecast models. Physica D: Nonlinear Phenomena, 452, 133784. https://doi.org/10.1016/j.physd.2023.133784
3. Zohrabi N., Shi J., & Abdelwahed S. (2019). An overview of design specifications and requirements for the MVDC shipboard power system. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 104, 680–693. https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2018.07.050
4. Eriksen S., Utne I.B., & Lützen M. (2021). An RCM approach for assessing reliability challenges and maintenance needs of unmanned cargo ships. Reliability Engineering & System Safety, 210, 107550. https://doi.org/10.1016/j.ress.2021.107550
5. Hellingrath B., & Cordes A. (2013). Approach for integrating condition monitoring information and forecasting methods to enhance spare parts supply chain planning. IFAC Proceedings Volumes. https://doi.org/10.3182/20130522-3-br-4036.00082
6. Okumus D., Gunbeyaz S. A., Kurt R. E., & Turan O. (2023). Towards a circular maritime industry: Identifying strategy and technology solutions. Journal of Cleaner Production, 382, 134935. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.134935
7. Yazdani M., & Aouam T. (2023). Shipment planning and safety stock placement in maritime supply chains with stochastic demand and transpor- tation times. International Journal of Production Economics, 108952. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2023.108952
8. Golovan, A. (2023). Development of information support systems for main- taining the technical serviceability of Ukrainian merchant ships based on digital twins and real-time data analysis [Rozroblennia system informatsii- noho zabezpechennia pidtrymky tekhnichnoi prydatnosti suden torhovoho flotu Ukrainy na osnovi tsyfrovykh dviinykiv i analizu danykh v realnomu chasi] (0123U102159). https://nddkr.ukrintei.ua/view/rk/d1025734d23e9a0005f89ffa7dc9a215 [in Ukrainian]
9. Hou X., Wang Y., Dai L., Yang Y., Du J., Wang Y., & Wan H. (2023). Study on the corrosion and wear behaviors of cylinder liner in marine diesel engine burning low sulfur fuel oil. Engineering Failure Analysis, 147, 107151. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2023.107151
10. Zhang B., Ma X., Liu L., Yu H., Morina A., & Lu X. (2023). Study on the sli- ding wear map of cylinder liner ‒ piston ring based on various operating parameters. Tribology International, 186, 108632. https://doi.org/10.1016/j.triboint.2023.108632