Вибір та обґрунтування шипчандлерських компаній для обслуговування суден контейнеровозів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О.Г. Шибаєв
Т.І. Берневек
М.С. Вільшанюк

Анотація

У статті розглянуто особливості вибору шипчандлерської компанії для обслуговування суден контейнеровозів. Враховуючи, що на судноплавному ринку існує велика кількість посередників, до яких відносять і шипчандлерські послуги. Цей вид сервісної діяльності має свої особливості, які і розглянуто у роботі. Серед шипчандлерських послуг можна виділити багато різновидів, що пов’язано з необхідністю наявності на судні великої кількісті різноманітних запасів – від продуктів до запчастин та мастил. У зв’язку з цим існує значне різноманіття шипчандлерських компаній. Шипчандлерські компанії розрізняються не лише за видами, постачань, що вони здійснюють, а й за видами судноплавства, географією, та типами суден, які вони обслуговують. Особливо слід виділити специфіку надання шипчандлерських послуг для суден контейнеровозів. Вони в сучасних умовах збільшення розмірів суден, та дальності перевезення вантажів, іноді обслуговуються на спеціально обладнаних рейдах без підходу до причалів, мають власне обладнання, яке також потребує відповідного обслуговування. Високі норми вантажно-розвантажувальних робіт значно скорочує час стоянки судна в порту що накладають додаткові обмеження та також вказують на особливості професійної діяльності компанії. Таким чином шипчандлерські послуги є досить важливими для забезпечення ефективної роботи судна у рейсі. В зв’язку з цим для судновласників та фрахтувальників постає реальна проблема щодо вибору надійного посередника, який зможе своєчасно, та в повному обсязі задовольняти усі потреби судна. Шипчандлерська діяльність залишається актуальною та буде затребувана у майбутньому в зв’язку зі зростанням обсягів перевезень, особливо контейнерних вантажів. Однак, на наш погляд, вона буде все більше інтегруватися в сучасні ланцюги постачання на підставі автоматизації та цифровізації.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Шибаєв, О., Берневек, Т., & Вільшанюк, М. (2023). Вибір та обґрунтування шипчандлерських компаній для обслуговування суден контейнеровозів. Вісник Одеського національного морського університету, (71), 172-183. https://doi.org/10.47049/2226-1893-2023-4-172-183
Розділ
Технологія і організація перевезень
Біографії авторів

О.Г. Шибаєв, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

д.т.н., професор, професор кафедри експлуатації флоту і технології морських перевезень

Т.І. Берневек, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.т.н., доцент кафедри експлуатації флоту і технології морських перевезень

М.С. Вільшанюк, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

ст. викладач кафедри експлуатації флоту і технології морських перевезень

Посилання

1. Pashkovska L.I. Poniattia, osoblyvosti ta kharakterni rysy dohovoru sudnovoho postachannia // Zb. tez nauk. robit uchasnykiv III Mizhnarodnoi tsyvilis-tychnoi naukovoi konferentsii studentiv ta aspirantiv (m. Odesa, 4-5 kvitnia 2008 r.) / Odeska natsionalna yurydychna akademiia. Odesa: Feniks, 2008. S. 204-205.
2. Pashkovska L.I. Postavka sudnovykh zapasiv yak kompleksnyi instytut prava // Mytna sprava, 2006. № 2. S. 23-25.
3. M.S. Vilshaniuk. Zastosuvannia teorii zapasiv dlia efektyvnoi orhanizatsii nadannia shypchandlerskykh posluh // Rozvytok transportu № 1 (2), 2018 S. 125-135. URL: https://journals.onmu.in.ua/index.php/journal/article/view/33/273 (data zvernennia 16.05.2023).
4. Vilshaniuk. M. Organization by the agent of replenishment of ship sup-plies// SWorld-Ger Conference proceedings, 2022 (01). R. 22-28. URL: https://www.proconference.org/index.php/gec/article/view/gec22-01-010 (data zvernennia 16.05.2023).
5. Chopra, K. «Who is a ship chandler?», 2019 URL: https://www.marineinsight.com/careers-2/who-is-a-ship-chandler/ (data zvernennia 18.05.2023).
6. Muhammad Syafiq Essi, Yingsi Chen, Hui Shan Loh, Yimiao Gu Enhancing productivity of ship chandlers trucks at the port for sustainability. Maritime Business Review: Volume 7 Issue 3, 2022. P.222-238. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MABR-12-2020-0068/full/pdf?title=enhancing-productivity-of-ship-chandlers-trucks-at-the-port-for-sustainability (data zvernennia 18.05.2023).
7. Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi movy. URL: https://slovnyk.me/dict/vts/shypchandler (data zvernennia 15.05.2023).
8. Kodeks torhovelnoho moreplavstva Ukrainy: zakon Ukrainy vid 23 travnia 1995 r. № 176/95-VR. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-%D0%B2%D1%80#Text (data zvernennia 15.05.2023).
9. Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy «Klasyfikator profesii», 2010 URL: https://www.me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk (data zvernennia 15.05.2023).
10. Konventsiia pro polehshennia mizhnarodnoho morskoho sudnoplavstva 1965 r. URL: https://ips.ligazakon.net/document/MU65K04U?an=381&ed=1965_04_09 (data zvernennia 17.05.2023).
11. Ship chandler ‒ all you need to know about it. URL: https://pss-services.com/2022/04/11/ship-chandler/ (data zvernennia 18.05.2023).
12. Hanseatic Marine Services. Ofitsiinyi sait kompanii. URL: https://www.hms-services.com/merchant-shipping-provision-supply-management-8.htm (data zvernennia 18.05.2023).
13. Postan M.Y., Dashkovskiy S., Daschkovska K. Dynamic Optimization Model for Planning of Multi-echelon Logistic System Activity // Dynamics in Logistics: Conference paper, 2020. R. 331-340. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-44783-0_32 (data zvernennia 18.05.2023).